WELKOM BIJ LICHTPUNT

WELKOM BIJ LICHTPUNT NEDERLAND / BELGIE!
  • gratis verzending vanaf €59,95
    daaronder -> €6,50 verzendkosten
  • Snelle levering
  • Veilig betalen met Mr. Cash/bankcontact of betalen bij afhalen
  • Levering vanuit Nederland. Belgisch bedrijf en wilt u gebruik maken van de verlegde BTW regeling (nul-btw in rekening gebracht) -> vooraf aanvragen door te bestellen via de mail. U kunt niet via de site bestellen en dit achteraf alsnog aangeven.
  • Belgisch bedrijf-> bestellen per e-mail.  Niet via de consumenten webshop.

Lukt het niet om te bestellen? Bijv. omdat Ideal niet werkt in uw internetbrowser -> mail gerust uw bestelling naar ons door, dan helpen wij u graag via de e-mail.

Geen bevestigingse-mail ontvangen van uw bestelling? Controleer eerst uw spam-box / map ongewenste mail. Vooral bij hotmail / live en gmail adressen.

 

LET OP: AFWIJKENDE LEVERTIJD I.V.M. KERSTVAKANTIE

De meeste producten van deze site hebben een productietijd van +- 4 weken. De fabriek is gesloten van 23 december t/m 10 januari.

Besteld u vóór 29-11-2019 dan ontvangt u de bestelling nog dit jaar. Besteld u na deze datum dan ontvangt u het product in januari 2020. 

Besteld u bijvoorbeeld dus 1 week voor de vakantiesluiting dan is het product 3 weken na de vakantie klaar.

Sommige producten heb ik (beperkt) op voorraad. U kunt vrijblijvend vooraf per e-mail informeren of een product beschikbaar is en wat de levertijd is.

Bedankt voor uw begrip.

Klik op het onderwerp hieronder om direct naar de informatie te gaan:

BESTELLEN:

Hoe plaats ik een bestelling op de site?

1.     Indien u een product uit onze webshop wilt bestellen gaat u naar het artikel van uw keuze en klikt u op 'in winkelwagen'. Als u nog meer artikelen wilt bestellen, klikt u op ‘verder winkelen’. Bent u klaar, klik dan op ‘naar winkelwagen'.
2.     In uw winkelwagen heeft u de gelegenheid om het aantal te wijzigen of artikelen te verwijderen uit de winkelwagen. Indien u klaar bent met winkelen en de bestelling wilt plaatsen, klikt u op ‘bestelling afronden’.
3.     Vervolgens komt u bij het scherm waar wij u vragen uw persoonlijke gegevens in te vullen en een betaalmethode te kiezen. U kunt hier ook een afwijkend afleveradres aangeven. Vervolgens klikt u op ‘bestelling afronden’.
4.     Als laatste vragen wij u de bestelgegevens nog een laatste keer te controleren, alvorens de bestelling definitief te plaatsen. Indien alle gegevens juist zijn, accepteert u de voorwaarden en klikt u op ‘bestelling afronden’.
5.     Indien u hebt gekozen voor ‘Overboeking’ is uw bestelling geplaatst en ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. In het geval van alle overige betaalmethoden wordt u nu eerst doorgestuurd naar de geselecteerde betaalpagina. Zodra u uw betaling heeft afgerond, is uw bestelling geplaatst. U ontvangt dan meteen een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur).

Kan ik telefonisch bestellen?
Lukt het niet om uw bestelling via de site te plaatsen of heeft u nog vragen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer 0031-765321822. Uiteraard helpen wij u graag bij het plaatsen van uw bestelling.

Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?
Als u een bestelling via de site plaatst, ontvangt u van ons een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur/garantiebewijs). Mocht u deze niet hebben ontvangen, dan is uw bestelling waarschijnlijk niet goed doorgekomen. Twijfelt u, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen en bellen met 0031-076 5321822 of mailen naar info@LichtpuntNederland.nl
Annuleren vóór verzending en ontvangst.
Indien u uw bestelling wenst te annuleren, dient dat voortijdig te gebeuren. Dat betekent, dat de levering nog niet verzonden is. Indien de levering reeds verzonden is, geldt het retourrecht. U dient dan zelf zorg te dragen voor het correct retourzenden van de bestelling. Indien u het artikel niet retourneert, heeft u dan ook gewoon een koop gesloten met betaalverplichting.

Bestellen en afleveren in het buitenland:
Lichtpunt Nederland verstuurt de door u bestelde artikelen ook naar het buitenland.
Woont u in het buitenland, neem dan vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden, betaalgegevens en verzendkosten.
BTW bij intracommunautaire levering:
Het is mogelijk om vanuit het buitenland zonder BTW te kopen. Dit dient u via de mail aan te vragen en kan niet via de webshop.
De webshop is een internetwinkel die openbaar toegankelijk is (voor consumenten). Er is dus géén sprake van een account aanmaken waarbij uw bedrijf eerst geverifieerd word en in een afgeschermde omgeving kan bestellen. Het is het daarom verplicht  BTW in rekening te brengen, ook als er sprake is van levering vanuit Nederland naar Belgie omdat wij wettelijk verplicht zijn vooraf uw BTW vrijstelling te controleren. Er zijn namelijk nogal wat consumenten die gegevens invullen in het bedrijfsnaam en BTW veld  maar ook bedrijven met een geldig BTW nummer die echter niet BTW plichtig zijn. Het kan wettelijk dus ook niet dat iedereen die een bedrijfsnaam opgeeft automatisch zonder BTW afrekent omdat niet iedereen daar recht op heeft. Bent u aangemerkt als ondernemer en BTW- plichtig in Belgie, en wenst u gebruik te maken van de verlegde BTW-regeling, dan kunt u uitsluitend bestellen via de e-mail en om een nul-BTW factuur vragen voor een intracommunautaire levering. Uw bestelling zal dan via de e-mail worden behandeld.
De software van de webshop is niet in staat om consumenten die willekeurige cijfers of een tel.nummer in het veld van het BTW nummer invullen te herkennen noch het verschil tussen bedrijven die géén BTW-aangifte doen en die dat wel doen. Daarom kunt u bij mij niet via de site zonder BTW bestellen.
Indien u toch via de site bestelt, betaalt u de 21% BTW. Deze staat duidelijk en op meerdere momenten tijdens het bestelproces aangegeven. Ik mag er daarom vanuit gaan dat u bewust kiest om mét BTW te bestellen. Deze kunt u dan nog wel zelf terugvragen in de betreffende box bij uw belasting/btw aangifte(box: leveringen/diensten uit landen binnen de EU) of middels een formulier bij de Nederlandse belastingdienst, wanneer u het al eerder terug wilt ontvangen. Uw belastingdienst ziet dit als voorbelasting en zal dit aftrekken van het totaal bedrag. Het nettoresultaat van buitenlandse inkopen op uw btw-aangifte is dus nul.
Het is niet mogelijk om te bestellen en af te rekenen om vervolgens de BTW terugbetaald te krijgen. O.a. omdat er bij de online betaalopties BTW vermeld staat over bedragen (bijv. bij paypal of creditcard: betaal ik u 21% terug dan registreert paypal/creditcard nog steeds BTW over het resterende bedrag). Ook klopt de factuur dan niet meer.  I.v.m. strikte Europese wetgeving omtrent illegale financiering en witwassen  werk ik niet mee om u toch op deze wijze terug te betalen.  Bestellen zonder BTW  -> altijd vooraf aanvragen!
Regelmatig komt het voor dat een Belgische klant zijn/haar particuliere gegevens opgeeft voor het afleveradres en bijv. met zijn/haar privé paypal account betaald. Daarna stuurt betreffende klant een mail met het verzoek om een zakelijke factuur en wil de BTW terug. Dit kan bij de belasting dienst als fraude gezien worden. Regelgeving van de belastingdienst wordt zéér formeel toegepast en de boetes zijn hoog. Ik werk hier daarom niet aan mee.
Afhalen met 0% BTW  kan ook. Indien u namens een Belgisch bedrijf koopt dat BTW plichtig is, maar de goederen zelf komt afhalen is een factuur met verlegde BTW uitsluitend mogelijk indien u een exportverklaring ondertekend. De belastingdienst wil dit als bewijs dat de goederen daadwerkelijk het land verlaten, anders geldt er alsnog 21% belasting. Het is niet mogelijk goederen af te halen en daarna BTW terug te vragen. U dient dit vooraf aan te geven en een ondertekende exportverklaring mee te nemen.

BETALEN

Hoe kan ik betalen?
U kunt er voor kiezen om uw bestelling vooraf te betalen of voor betaling bij aflevering/ophalen.
  1. Als u voor vooruitbetaling kiest:
    - betaalt u rechtstreeks via uw bank d.m.v. IDEAL (ook met Maestro credit card)
    - betaalt u met PayPal.
    - kiest u voor overschrijving waarna u zelf het bedrag overmaakt naar Rabobank rekening NL87RABO 0153784520 ten name van Lichtpunt Nederland./Bloqq
    De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden zodra uw betaling is ontvangen.
  2. U kunt het product uiteraard ook kosteloos komen afhalen. Kies dan voor de optie ''overschrijving'' en maak met ons een afspraak wanneer u het product komt afhalen. Heeft u een bestelling boven 59,95 euro geplaatst, dan ontvangt u zelfs 5 euro korting aan de kassa! (niet geldig indien artikel reeds is afgeprijst of op Eglo Showroom orders waar wij standaard al korting op geven).
  3. Betalen bij aflevering: indien u producten onder rembours laat verzenden betaalt u de kosten van het product aan de deur. De kosten voor de rembourszending dienen wel vooruit te worden voldaan, zodat wij zeker weten dat uw bestelling serieus is. U kunt het bedrag voldoen aan Rabobank rekening NL87RABO 0153784520 ten name van Lichtpunt Nederland/Bloqq.
De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden, zodra uw betaling is ontvangen.

Factuur:
Als u voor een bestelling onder vooruitbetaling heeft gekozen, ontvangt u de factuur direct per mail,  zodra u uw bestelling op de site heeft afgerond. Voor alle andere betaalmogelijkheden geldt, dat u de factuur per mail ontvangt, zodra wij uw betaling hebben ontvangen.
De factuur geldt tevens als uw garantiebewijs.
Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen van uw bestelling en betaling? (bijv. omdat uw computer vastliep tijdens het afronden van de bestelling). Dan kan het zijn, dat uw bestelling niet geplaatst is. Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

Bankgegevens:
Rekening (IBAN): NL87 RABO 0153 7845 20
BIC: RABONL2U
t.n.v. Bloqq v.o.f.
te: Oss
Lichtpunt Nederland is onderdeel van Bloqq vof
Vermeld altijd het nummer van u bestelling bij overschrijving.
Het is niet mogelijk op rekening te kopen.

BTW:
De webshop is een internetwinkel voor consumenten. Het is daarbij verplicht om BTW in rekening te brengen, ook als er sprake is van levering vanuit Nederland naar Belgie. Bent u aangemerkt als ondernemer en BTW- plichtig in Belgie, dan kunt u een nul-BTW factuur vragen voor een intracommunautaire levering. Uw bestelling zal dan via de e-mail worden behandeld. Indien u toch via de site bestelt,betaalt u de 21% BTW. Deze kunt u dan wel terugvragen bij uw belasting/btw aangifte of middels een formulier, wanneer u het al eerder terug wilt ontvangen.

Elders goedkoper?

Bij sommige artikelen staat vermeld, dat wij voor u kunnen kijken of er iets met de prijs gedaan kan worden, indien dit bij de concurrent goedkoper is. Dit geldt alleen voor nieuw in doos aangeboden artikelen, dus geen showroomartikelen, verouderde modellen o.i.d..  Het moet een Nederlandse site betreffen. De prijs dient direct zichtbaar te zijn voor de aanbiedingsprijs (dus niet in combinatie met een cadeaubon of waardecheque o.i.d.) Het bedrag bij de concurrent moet incl. BTW zijn. Het dient om exact hetzelfde product te gaan (model, naam, artikelnummer en dezelfde fabrikant). Voorwaarde is ook, dat u een actuele link naar de concurrent meestuurt, zodat dit vergeleken kan worden.


BEZORGING

Levertijd
Is uw bestelling geplaatst en is de betaling door ons ontvangen, dan zorgen wij ervoor, dat het product zo spoedig mogelijk bij u wordt aangeboden. Lichtpunt Nederland streeft ernaar om zo veel mogelijk producten op voorraad te houden en binnen 10 werkdagen te verzenden. Sommige artikelen, zoals handgemaakte armaturen van Hala, zijn gebonden aan een langere levertijd (zie de productomschrijving bij het artikel). Zodra uw bestelling compleet is, sturen wij de goederen direct op. Is een product (tijdelijk) niet leverbaar, dan halen wij dit in principe uit onze webshop gedurende die periode of passen de levertijd in de productomschrijving aan. Mocht een product desondanks toch onverwachts een langere levertijd hebben, dan nemen wij contact met u op en behoudt u het recht de bestelling te annuleren.

bezorgservice
De meeste armaturen versturen wij met PostNL. Indien u niet aanwezig bent, zullen zij het pakket bij uw buren afleveren of op het postkantoor waar u het met het afhaalbewijs kunt afhalen. Het is bij PostNL helaas niet mogelijk om aan te geven, dat het pakket niet bij de buren afgegeven  mag worden. Is het pakket afgeleverd bij het postkantoor en haalt u het pakket niet binnen 2 weken af, dan zal het pakket geretourneerd worden aan Lichtpunt Nederland. De kosten hiervoor worden aan u doorberekend.
U kunt na verzending de pakketcode aanvragen waarmee u het pakket via www.tracktrace.nl kunt volgen.
Het is bij PostNL niet mogelijk aan te geven op welke dag er kan worden afgeleverd. PostNL levert het pakket  alleen doordeweeks af.
Bestelt u vanaf  59.95 euro? Dan is de verzending gratis. Voor bestellingen onder dat bedrag rekenen wij 6,50 euro.

Bezorging door specialist
Sommige armaturen zijn niet geschikt om per pakketpost  te versturen. Hiervoor schakelen wij een gespecialiseerd transportbedrijf in, dat het armatuur zorgvuldig vervoert. Of wij maken met u een afspraak om deze zelf bij u te bezorgen. De extra kosten van  40,- euro die hiervoor gemaakt worden, ontvangt u van ons als korting. Wij maken met u een afspraak, wanneer dit product bij u zal worden aangeboden.
Wij gaan ervan uit, dat u dan ook daadwerkelijk aanwezig zult zijn. Indien u niet aanwezig bent op de afgesproken datum, zijn wij genoodzaakt de transportkosten bij u in rekening te brengen.

 

RETOURNEREN

MELD UW RETOUR VOORAF ALTIJD AAN. GEEF DE PAKKETCODE DOOR.

Het kan zijn dan u een artikel wilt retourneren, omdat het bijvoorbeeld niet bevalt of u wilt afzien van de aankoop.
Artikelen mogen binnen 14 dagen na aankoop worden geretourneerd. U krijgt dan het bedrag teruggestort . De verzendkosten voor het terugsturen van een product komen voor uw eigen rekening, evenals het risico voor het verzenden. De artikelen die wij verkopen zijn gevoelig: u dient daarom voor een adequate verpakking te zorgen. Het product dient in de originele staat te worden geretourneerd en zal bij retourneren gecontroleerd worden op wijzigingen aan het product. U dient een retour altijd van te voren aan ons door te geven.

U ontvangt eventueel aanvullende instructies en de retour wordt bij ons geregistreerd. De PostNL bezorger komt soms buiten openingstijden langs en laat geen briefje achter. Wanneer u mij niet informeert over een pakket weet ik ook niet dat dit ergens op een depot ligt te wachten. U loopt dat het risico het pakket weer terug te ontvangen en opnieuw te moeten versturen.

bestelling terugsturen-> altijd eerst aanmelden

Maatwerk lampenkappen:
Alle stoffen lampenkappen worden speciaal op bestelling met de hand gemaakt. Deze vallen onder maatwerk en kunnen niet zonder overleg geretourneerd worden. Laat u voor uw bestelling adviseren of u de juiste maat en stof bestelt. Wij adviseren u hiervoor langs te komen. Bent u desondanks niet tevreden met de ontvangen kap, neem dan altijd contact met ons op.

Ik heb niet het juiste artikel ontvangen of het artikel is beschadigd.
In het geval dat u het verkeerde artikel geleverd heeft gekregen of het door u bestelde artikel beschadigd is aangekomen, verzoeken wij u hier binnen 3 dagen telefonisch melding van te maken.
U kunt het artikel terugsturen naar Lichtpunt Nederland. Daarna zullen wij z.s.m. het juiste artikel naar u toesturen zonder hiervoor opnieuw kosten te berekenen. Wilt u toch afzien van de koop, dan zijn de gemaakte kosten voor uw eigen rekening.

Naar welk adres kan ik artikelen terugsturen?
U kunt artikelen retourneren aan:
Bloqq / Lichtpunt NL
Charles Petitweg 7-A8
4827 HJ  BREDA
Nederland

Artikelen die als ''showroommodel'' worden verkocht, kunnen niet geretourneerd worden. Deze worden verkocht ''zoals ze zijn'' in gebruikte staat, soms met een krasje of vlekje. Dit is ook de reden dat deze flink zijn gereduceerd in prijs. Het staat u vrij om deze eerst te komen bekijken. Showroommodellen kunnen doorgaans überhaupt niet verzonden worden en alleen afgehaald. Alleen in overleg kan anders worden besloten.

De belangrijkste regels bij het retourzenden:

-meld uw retour vooraf aan. U ontvangt een retourcode

-verpak het goed, op eenzelfde wijze als geleverd. Ook dient de originele verpakking van het product intact en onbeschreven te zijn.

-het product dient weer compleet en onbeschadigd te worden teruggezonden

-u verzendt het pakket via dezelfde of soortgelijke pakketdienst.

-producten en de productverpakking die beschadigd/incompleet worden terugezonden kunnen niet als nieuw worden teruggenomen.

-u draagt het risico voor een juiste terugzending. Indien u een pakket niet aangetekend verzendt, en het raakt zoekt/komt niet aan, dan draagt u hiervoor zelf het risico.


Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra wij het artikel in ongeschonden staat hebben ontvangen, wordt bekeken of u het juiste artikel heeft teruggezonden en er geen wijzigingen aan zijn gemaakt. Vervolgens maken wij het aankoopbedrag over, uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het artikel door Lichtpunt Nederland.

Garantie:
Op alle armaturen krijgt u 1 jaar garantie. Op veel van onze producten krijgt u zelfs een garantietermijn van 2 jaar of langer. Mocht er zich toch een defect voordoen binnen die periode, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij zullen u verzoeken het defecte artikel in te leveren en stellen vast of het artikel gerepareerd kan worden. De kosten voor reparatie neemt Lichtpunt Nederland voor rekening. Kan het artikel niet gerepareerd worden, dan ontvangt u een vervangend exemplaar. De garantie is afhankelijk van de manier waarop u het artikel gebruikt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor de garantie. Bij garantie dient u het aankoopbewijs te overleggen. Wij verzoeken u dan ook dit zorgvuldig te bewaren gedurende de garantieperiode.
Lichtbronnen zijn wettelijk uitgesloten van garantie, omdat het gebruik hiervan niet gecontroleerd kan worden. Alle los verkochte lichtbronnen worden door ons van te voren gecontroleerd op breuk en werking. Vaak worden lichtbronnen als service bij een armatuur geleverd, zodat de aankoop geen extra hoge kosten met zich meebrengt. Hierop zit geen garantie.